Založ si blog

Čítali ste už Ficovu prihlášku do KSČ?

Jeden z mojich známych mi poslal odkaz na článok, ktorý svojím obsahom obviňuje Fica z pokrytectva a farizejstva vo vzťahu k viere. Určite ste o tejto téme čítali už mnohí z vás, ale pre tých čo nevedia o čo ide, tak čítajte tu http://www.aktuality.sk/diskusia/244001/som-prisny-ateista-ukazala-prihlaska-premiera-fica-do-ksc/  .
Chcelo sa mi len myknúť plecom a povedať si „no a čo“, veď je to len ďalší predvolebný ťah Ficových odporcov, ale po prečítaní pár diskusií mi nedalo povedať na to svoj názor.
Keď som si prečítal článok ešte raz, tak som si uvedomil, že je napísaný tak šikovne, že vlastne priame obvinenie v ňom nenájdete. Autor len popisuje fakty – vytiahol Ficovu prihlášku do KSČ a jednu vetu z jeho video spotu. Pričom si tieto 2 fakty vlastne navzájom ani len neodporujú. Fico sa v prihláške deklaroval ako prísny ateista, no zároveň vo svojom videu vraví, že ho „formovalo katolícke prostredie“. Tak, ako šikovne bol napísaný tento článok, ktorý mal vyvolať dojem klamstva, tak šikovne sa vyjadruje aj Fico vo svojom videu. Pozrel som si ho a nikde som v ňom nepočul, že by sa bol vyjadril, že je veriaci alebo že je prinajmenšom človekom, ktorého život je podľa kresťanských (rozumej cirkevných) pravidiel.
Aj ja som kedysi vyrastal v katolíckom prostredí, bol som taktiež pokrstený, bol som pobirmovaný a predstavte si, že som aj miništroval v kostole. Môžem teda smelo povedať, že ma „formovalo“ katolícke prostredie. Napriek tomu sa zo mňa nestal veriaci v kresťanskom slova zmysle. Môj svetonázor nie je prísne materialistický, ale každý katolík by ho asi pochopil ako ateistický. Ja sa napriek tomu za ateistu nepovažujem. Moja viera je založená predovšetkým na schopnostiach človeka. Som teda aj ja pokrytec a farizej? Bol som formovaný a ovplyvňovaný ľuďmi, ktorí boli veriaci (aspoň to tvrdili 🙂 ) No ja som sa veriacim podľa ich pravidiel nestal.

Robí sa okolo tohto vyjadrenia zbytočne mnoho hluku. Predpokladám, že do volieb vytiahnu ešte mnoho citátov z videa a budú ich konfrontovať so skutkami. Budú ich zliepať, tak aby sa im to hodilo, budú ich manipulovať a prekrúcať. Vzhľadom na aktuálnu Ficovu podporu mi to pripadá prinajmenšom smiešne. Mňa tento článok len utvrdil v tom, že proti Ficovi dochádzajú jeho oponentom vážne argumenty a tak sa snažia nahlodať dôveru ľudí aj takýmito mediálnymi ťahmi. Nuž, mňa osobne to len presvedčilo o nemohúcnosti Ficových protivníkov. Ešte neviem koho budem voliť, ale takto vedená antikampaň ma prikláňa skôr na Ficovu stranu ako na stranu jeho protivníkov. Zas, ako skoro každé voľby u nás, je to o tom, že sa bojuje proti niečomu a nie za niečo…

Otvorený list pánovi Beblavému.

15.03.2016

Vážení pán Beblavý! Som voličom strany Sieť a tiež jedným z tých, ktorí vás “krúžkovali”. Chcel by som sa vám pripomenúť, ako váš volič, aby ste nezabudli aj na moje záujmy a dovolím si tvrdiť, že sú to záujmy veľkej skupiny vašich voličov. Ak pokladáte za zradu na voličoch to, že vaša strana vstúpi do koalície so Smerom, tak vám chcem povedať, že ja sa [...]

Pozor na želania, mohli by sa splniť.

05.02.2016

V čase eskalácie ukrajinskej krízy, keď Krym prešiel pod správu Ruska a na východe Ukrajiny začínali prvé ozbrojené zrážky, prebehla v Slovenskom rozhlase diskusia o situácii na Ukrajine, v ktorej sa analytici a politológovia vyjadrovali aj k osobe a postaveniu Putina. V rámci rozoberaných možností riešenia situácie a medzinárodnej krízy padol aj nápad, že by sa západ [...]

Byť prezidentom všetkých občanov je ťažké

20.08.2015

Tak nám náš pán „JaDámDoPoriadkuZdravotníctvo“ zase raz ukázal ako je to vodu kázať a víno piť. To sme sa napočúvali v predvolebnej kampani ako tu dá do poriadku to čo najviac trápi občanov a oháňal sa zdravotníctvom a zdravotnou starostlivosťou ako svojou bojovou vlajkou. Darmo mu oponenti vyčítali, že z prezidentského postu nič nezmení, darmo sme my, [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Takmer 100 dronov a rakiet. Masívny ruský útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 10:02

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 37129x
Priemerná čítanosť článkov: 2856x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy