Založ si blog

Otvorený list pánovi Beblavému.

Vážení pán Beblavý! Som voličom strany Sieť a tiež jedným z tých, ktorí vás “krúžkovali”. Chcel by som sa vám pripomenúť, ako váš volič, aby ste nezabudli aj na moje záujmy a dovolím si tvrdiť, že sú to záujmy veľkej skupiny vašich voličov. Ak pokladáte za zradu na voličoch to, že vaša strana vstúpi do koalície so Smerom, tak vám chcem povedať, že ja sa týmto necítim vôbec zradený.

Viete prečo som vás volil? Skoro do poslednej chvíle som nebol rozhodnutý koho budem voliť. Prekukol som si síce programy najsilnejších strán, ale nenašiel som žiadne stresujúce rozdiely hlavne v ekonomickej oblasti, či v snahe zmeniť to čo je na Slovensku pokazené. Dokonca aj strana ĽSNS má program podobný viacerým “štandardným” stranám, ale tá určite nebola v zornom poli môjho výberu. Volil som teda podľa môjho dojmu z toho, ako sa tá ktorá strana doteraz prezentovala a ktorá by bola schopná a ochotná spolupráce s inými stranami. Len naivný alebo úplne nezaintersovaný pozorovateľ by veril, že to Smer opäť nevyhrá. Aj napriek veľkým rozdielom oproti posledným prieskumom a konečným výsledkom volieb sa dalo čakať, že do parlamentu príde Smer a spústa ďalších strán. Preto mi bolo jasné, že ak sa opozícia nevie 4 roky spojiť a vymyslieť niečo naozaj jednotné, tak lepšie tomu nebude ani po voľbách zvlášť ak sa jedná o delenie postov. Volil som teda stranu, ktorá aspoň neisto naznačovala, že by bola ochotná spolupracovať so Smerom a zároveň má vo svojom vedení mladých a schopných ľudí. Volil som Sieť. Mal som za to, že keď ste sa (všetci ako strana) nevyhranili voči Smeru, tak je tu možná spolupráca s tým, že bude šliapať Smeru na prsty a držať ich v šachu, tak ako teraz vy držíte v šachu možnosť vytvorenia koalície. Mal som tiež za to, že Slovensko a zvlášť pravicová opozícia, ktorá vyzýva na štandardy vo vládnutí podľa vzoru “vyspelých” európskych krajín bude mať konečne možnosť nájsť zhodu medzi pravým a ľavým spektrom politiky. Hoci toto delenie je niekedy dosť zavádzajúce, pretože delenie na pravicu a ľavicu dnes už nie je také jednoznačné. Bol som trocha sklamaný vašim volebným výsledkom a hneď po voľbách som naivne dúfal, že sa udeje slovenský zázrak a Smer a SaS si aspoň sadnú za jeden rokovací stôl. Nestalo sa tak a nenávistné osočovania a vyjadrenia (dokonca o vyhubení) pokračovali ďalej. Potešilo ma, keď z patovej situácie vyšlo, že by Sieť mohla byť presne tam kde som ju aj ja volil – teda pri dôležitých rozhodnutiach o našej budúcnosti. Našej – myslím celé Slovensko. Zdá sa však, že vy skôr uvažujete len o vašej osobnej budúcnosti. Váš “zásadový” postoj, ktorý som pred voľbami akosi nezaregistroval bude teraz rozhodujúcim pre NAŠU budúcnosť. Ja som od vás očakával politickú pragmatickosť a múdrosť pre uskutočnenie cieľov, ktoré máte v programe a nie detskú trucovitosť. Očakával som, že rozhodné vyhlásenia a ultimáta, ktorými teraz oplývate si necháte na dôležité rozhodnutia keď Smer nebude ochotný pristúpiť na korektné riešenia. Robíte presne to čo som od vás síce čakal, ale robíte to v nevhodnej chvíli…

Rozprávate stále o zrade na voličoch a ako som už písal – necítim sa zradený. Ja viem, že vás mnohí volili v domnení, že to bude bez Smeru a tí sa naozaj môžu cítiť zradení. Ale verte tomu, že takých ako ja dosť veľa a sme tiež vašimi voličmi. Politika je asi aj tom, že niekoho v dôležitom rozhodnutí zradíte. Ak však aj vašou zásluhou bude na Slovensku len o čosi lepšie ako teraz, tak môžte byť spokojní, že ste urobili niečo pre VŠETKÝCH vašich voličov.

Pozor na želania, mohli by sa splniť.

05.02.2016

V čase eskalácie ukrajinskej krízy, keď Krym prešiel pod správu Ruska a na východe Ukrajiny začínali prvé ozbrojené zrážky, prebehla v Slovenskom rozhlase diskusia o situácii na Ukrajine, v ktorej sa analytici a politológovia vyjadrovali aj k osobe a postaveniu Putina. V rámci rozoberaných možností riešenia situácie a medzinárodnej krízy padol aj nápad, že by sa západ [...]

Byť prezidentom všetkých občanov je ťažké

20.08.2015

Tak nám náš pán „JaDámDoPoriadkuZdravotníctvo“ zase raz ukázal ako je to vodu kázať a víno piť. To sme sa napočúvali v predvolebnej kampani ako tu dá do poriadku to čo najviac trápi občanov a oháňal sa zdravotníctvom a zdravotnou starostlivosťou ako svojou bojovou vlajkou. Darmo mu oponenti vyčítali, že z prezidentského postu nič nezmení, darmo sme my, [...]

Hanbím sa za našich politikov

10.03.2014

Niet dňa a hádam ani hodiny, aby sme nepočuli, nevideli v hocijakých správach o udalostiach na Ukrajine a na Kryme. Spolu s týmito udalosťami idú ruka v ruke aj reakcie všetkých možných i nemožných politikov a organizácií. Čakal by som upokojujúce a ústretové návrhy, no počúvam len vyhrážky a tvrdé slová, ktoré ma desia viac než samotné reálne dianie na Ukrajine. [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 37189x
Priemerná čítanosť článkov: 2861x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy