Založ si blog

Havel – môj sused z dolnej ulice.

Vždy je smutné keď niekto zomrie. Dotkne sa nás to viac či menej, podľa toho ako sme dotyčného poznali.

Smrť V. Havla sa ma dotkla asi tak, ako keď mi moja mama, ktorá býva dosť ďaleko povie pri občasných telefonátoch: „a vieš kto zomrel?  ..no, ten sused, ktorý býval tam na dolnej ulicia čo mal tých dvoch psov…“. Pokrčím plecami, poviem zdorilé „uhm“ a tým to pre mňa (i pre ňu) končí.

Hodnotiť jeho činy budú historici, jeho hry budú hodnotiť diváci (ktorých, ako som počul nie je až tak veľa ), ale jeho „prínos“ pre náš dnešok môžme zhodnotiť teraz všetci. Niekto ho bude velebiť, niekto zatracovať.

Pre mňa bol len osobou so vzletnými prejavmi, ktoré sa tvárili, že sú o niečom, ale vždy boli o ničom. Bol pre mňa osobou, ktorá mala veľký podiel na vpustení dravých šeliem zo západu do nášho košiara, v ktorom sme si vedeli poriadok urobiť aj sami. Bol pre mňa zosobnením potomka buržoázie, ktorý prestal bojovať za ľudskosť hneď ako dostal späť svoje majetky. Bolo pre mňa niekým, kto nerozumel ľudu, ale „rozumel“ demokracii.

Z historického hľadiska nebol až taký podstatný. Ak by nebol Havel bol by tu nejaký iný krikľúň z charty 77, alebo nejaký iný disident. On nebol iniciátorom prevratu v 89. Bol len silným hlasom z pozadia, ktorému veľká väčšina uverila a vyzdvihla ho na barikády a potom aj na hrad.

Je mi jedno ako ho zhodnotia historici a diváci. Ja ho hodnotím ako suseda z dolnej ulice, ktorého som nikdy príliš nemusel…

Aj tak je mi ľúto, že zomrel človek. Smrť je zlá a smutná.

Otvorený list pánovi Beblavému.

15.03.2016

Vážení pán Beblavý! Som voličom strany Sieť a tiež jedným z tých, ktorí vás “krúžkovali”. Chcel by som sa vám pripomenúť, ako váš volič, aby ste nezabudli aj na moje záujmy a dovolím si tvrdiť, že sú to záujmy veľkej skupiny vašich voličov. Ak pokladáte za zradu na voličoch to, že vaša strana vstúpi do koalície so Smerom, tak vám chcem povedať, že ja sa [...]

Pozor na želania, mohli by sa splniť.

05.02.2016

V čase eskalácie ukrajinskej krízy, keď Krym prešiel pod správu Ruska a na východe Ukrajiny začínali prvé ozbrojené zrážky, prebehla v Slovenskom rozhlase diskusia o situácii na Ukrajine, v ktorej sa analytici a politológovia vyjadrovali aj k osobe a postaveniu Putina. V rámci rozoberaných možností riešenia situácie a medzinárodnej krízy padol aj nápad, že by sa západ [...]

Byť prezidentom všetkých občanov je ťažké

20.08.2015

Tak nám náš pán „JaDámDoPoriadkuZdravotníctvo“ zase raz ukázal ako je to vodu kázať a víno piť. To sme sa napočúvali v predvolebnej kampani ako tu dá do poriadku to čo najviac trápi občanov a oháňal sa zdravotníctvom a zdravotnou starostlivosťou ako svojou bojovou vlajkou. Darmo mu oponenti vyčítali, že z prezidentského postu nič nezmení, darmo sme my, [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 37179x
Priemerná čítanosť článkov: 2860x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy